Blar i UiS Brage på forfatter "Midthassel, Unni Vere"
-
Can school nurses improve the school environment in Norwegian primary schools? A protocol for a randomized controlled trial
Flatø, Martin; Bru, Edvin; Midthassel, Unni Vere; Helleve, Arnfinn; Rønsen, Ester (Journal article; Peer reviewed, 2019-06)This protocol describes a randomized controlled trial where additional school nurse resources are assigned to work systemically with schools to improve the school environment and reduce bullying among and absence of 5th–7th ... -
Capturing students' needs through collaboration - exploring challenges experienced by Norwegian educational-psychological advisers
Kolnes, Joachim; Midthassel, Unni Vere (Peer reviewed; Journal article, 2021)A system-based approach to expert assessment work presupposes collaboration between the Educational Psychological Service (EPS) and key stakeholders to capture students’ needs. Nevertheless, few studies have explored what ... -
Finding the Balance Between Collaboration and Autonomy Among School Nurses in Interactions With Schools
Helleve, Arnfinn; Midthassel, Unni Vere; Federici, Roger Andre (Peer reviewed; Journal article, 2020-04)In Norway, new national guidelines for school service emphasize the importance of establishing structured collaboration with schools. Nevertheless, few studies have explored the characteristics of such collaboration. The ... -
Kollegaveiledning – er det verd å bruke tid på?
Midthassel, Unni Vere (Journal article, 2003)Kollegaveiledning er en arbeidsmåte der kolleger skal bidra til hverandres kompetanseutvikling ved å ta utgangspunkt i hverdagens utfordringer. Tiltaket er blitt fremhevet som nyttig for å øke læreres profesjonalitet og ... -
Læreres erfaringer med å fremme tilhørighet og engasjement i flerkulturelle klasser i videregående skole
Hancock, Charlotte H. H.; Midthassel, Unni Vere; Fandrem, Hildegunn (Peer reviewed; Journal article, 2021-11)Formålet med studien var å undersøke hvilke erfaringer lærere hadde med å fremme tilhørighet og engasjement i flerkulturelle klasser i videregående skole. Lærerne som deltok i denne studien, var fra to videregående skoler ... -
Læringsmuligheter i kollegamøter med strukturerte drøftinger : erfaringer fra et prosjekt om klasseromsledelse
Midthassel, Unni Vere (Journal article; Peer reviewed, 2009)Studien undersøker læreres opplevde læringsmuligheter fra kolleger i et prosjekt der målet var å utvikle en håndbok i klasseledelse gjennom strukturerte gruppemøter. 10 skoler i en kommune deltok i prosjektet. Datagrunnlaget ... -
A system-based approach to expert assessment work - exploring experiences among professionals in the Norwegian Educational Psychological Service and schools
Kolnes, Joachim; Øverland, Klara; Midthassel, Unni Vere (Peer reviewed; Journal article, 2020)ABSTRACT The focus of this Q methodological study was to explore how professionals in the Educational Psychological Service (EPS) and schools experienced a system-based approach to expert assessment work. Forty informants ... -
Systemrettet sakkyndighetsarbeid i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) - en eksplorerende studie av samarbeidsutfordringer
Kolnes, Joachim (PhD thesis UiS;, Doctoral thesis, 2023)Systemretting av sakkyndighetsarbeidet handler om å knytte det sakkyndige utredningsarbeidet i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PP-tjenesten) til utvikling av skolen, i én helhetlig arbeidsoppgave. Avhandlingens hensikt ... -
University-school partnerships as arrangements in policy implementation
Midthassel, Unni Vere (Peer reviewed; Journal article, 2017-07)Purpose – The purpose of this study was to add to the knowledge base of school-university partnerships by exploring such partnerships in terms of policy implementation. Design/methodology/approach – A qualitative approach ... -
Utfordringer ved implementering av skoleomfattende endringsarbeid : erfaringer fra seks skolers gjennomføring av Zero-programmet
Midthassel, Unni Vere; Ertesvåg, Sigrun (Journal article; Peer reviewed, 2009)Hva er rektors motivasjon for å gjennomføre et skolebasert program og hvor klar er skolen for oppgaven de går i gang med? Hvordan påvirker hvor klare de er, implementeringsarbeidet? Artikkelen bygger på artikkelen ”Schools ...